Het leven is te kort voor een lege accu.
Ik heb vaak maar aan een enkel woord of beeld genoeg om een blog aan mijn gedachten te laten ontspruiten. En dan is de titel ook nog voor tweeƫrlei uitleg vatbaar.
De accu is een kastje met energie die je moet onderhouden. Geregeld aanvullen en niet diep ontladen. Mijn lijf is o.a. zo'n kastje. Of mijn geval meer een kast zoals die in de sacristie staat. Niks kleins aan. Dat aanvullen gebeurt doorlopend, maar dat diep ontladen, dat is funest voor het weer op sterkte zijn. Ik kan dat maar niet goed inregelen. Op het moment dat de machine draait, dan loopt die mooi stationair en lijkt er niks mis. Maar ondertussen gaat meer energie uit dan dat er in gaat. En zo raak je stationair draaiend met een platte accu.
Bij mijn motor gaat er een lampje branden bij stationair toerental. Op dat moment wordt alle stroom die gemaakt wordt, meteen opgebruikt. En misschien wel iets meer. Ik moet ook zo'n lampje. Nu we het toch over de motor hebben, die heeft ook een platte accu. Die heeft keurig onder een accu defender gestaan, maar de vertaling van de toepassing is van dat chinese ding vast " lost in space". Ik dacht dat het een druppellader was, en misschien was het dat ook wel, maar de druppeltjes waren dan wel heel klein. Niet voldoende om de accu op spanning te houden.
Afgelopen zondag had ik De Gele willen pakken voor een ritje en veiligheidshalve had ik hem zaterdag al een boost gegeven met de acculader. Helaas. De inhoud van het energiekastje was net voldoende om het startrelais te laten horen. Die deed het tenminste nog!
Ik heb de accu uitgebouwd, platen stonden ruim droog en na testen bij de motorzaak bleek het kastje overleden. Ja, ik weet het, dat moet je regelmatig controleren bij een loodaccu, maar als de montagebeugel over de vuldoppen zit geschroefd en je eigen energiekastje heeft ook te lijden onder de behandelingen, dan schiet dat controleren erbij in.
Morgen komt de nieuwe accu, een lithium exemplaar, want dat gelazer wil ik niet meer. Het leven is te kort voor een lege accu.
15 reacties
Waar is de goede oude tijd , toen je zo'n ding gewoon in gang moest trappen ?
Maar dan moet jouw accu natuurlijk wel opgeladen zijn .
Nou dat overkomt je nooit meer cool ding trouwens š
Hoi, wat een leuk blog weer. Je hebt het over de sacristie. Dat is echt heel lang geleden. Ik mocht daar niet komen. M'n broers wel. Andere tijden.
Accu loopt altijd sneller leeg dan je wilt. We zouden eigenlijk ons zelf aan een draadje moeten kunnen leggen.
Wat een super scootertje een leuke kleur!
Xx
Scootertje? Daarmee maak je geen vrienden, š
Oh jeetje, wat heb ik nou weer gezegd š¤
Hi Annamie
Zeg maar gewoon dat het een troetelnaampje is voor zo'n prachtig ding .
Gelooft ie vast wel . š
Als je nou net als Hes zou zeggen dat het een coole motor is, tja, dan kan ik dat alleen maar beamen. Scootertje...pfffft
Volgens mij is Zweef niet blij met deze benaming van zijn BMW MOTOR
Volgens mij is Zweef niet blij met deze benaming van zijn BMW MOTOR
Lieve Zweef,
Herkansing š
Veel plezier met je prachtige motor met een net zo'n prachtige kleur.
Marian
Wat een plaatje is die "Gele".šµ
Zo beter? š¤£š¤£š¤£.
Liefs
Hoop dat je snel weer kan toeren met je motor( opvallend kleurtje).Heerlijk, even verder helemaal niets en alleen genieten.Gaat mvr Zweef ook nog mee achterop?
Mevrouw Zweef heeft haar eigen lieveling (naast mij dan) en volgt mij op de voet (of wiel) met haar Honda Transalp. En die had geen platte accu, want daar zat een gel accu in.
Die groene is toch geen transalp? Of heb jij ze op kleur gesorteerd staan? Zo verstopt achter die gele, lijkt het toch veel op hetzelfde merk.
Nee, dat is een K1100LT. Maar die werd te zwaar. Die moet eigenlijk nog in de verkoop.