Waarom wordt op oproepen niet of nauwelijks gereageerd?

Openbaar gesprek
7 maart 2016 om 17.04,
gewijzigd 9 maart 2016 om 07.07
16 x gelezen
Mij valt op dat de patienten met vragen nooit laten weten wat ze van je antwoord vinden, ook niet als je dit vraagt en dat betreur ik. Tevens valt me op dat patienten zich zeer slecht geinformeerd voelen en kennelijk geen antwoorden op vragen krijgen in het ziekenhuis. Zijn er mensen die dit ook zo ervaren? Ik verneem graag hun mening en productieve oplossingen, maar het is demotiverend om met groot geduld op een oproep integer te antwoorden en niets meer te vernemen.Mogelijk verklaart dit de matige respons op de geplaatste oproepen. Wie valt dit ook op? Ik lees het graag en hoop zo te voorkomen dat ik uit de discussies ga stappen, want wisselwerking is van betekenis. sas1947

2 reacties

Hoi Sas1974,

Ben het helemaal met je eens dat heel demotiverend werkt wanneer je je best doet om antwoord te geven en men vervolgens niet eens laat weten of men het wel heeft gelezen.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel terugschrijven en dat geeft me dan weer moed om toch opnieuw te gaan reageren op vragen. Maar wat meer onderlinge activiteit zou het veel leuker maken, en stimuleert ook tot nog meer activiteit in een groep.

Overigens kom ik zelf eigenlijk nooit in deze blaas/nierkankergroep, maar ik zag de titel van je vraag, dus vandaar dat ik toch even kwam kijken.
Ben benieuwd hoeveel (en welke) reacties je op je vraag krijgt.

-Otto-
Laatst bewerkt: 05/07/2017 - 19:14
Beste Otto, Dank voor je snelle support in mijn visie en de herkenbaarheid. Jouw suggestie om de dialogen uit het zuivere emailverkeer los te maken heeft mij aandacht en mogelijk ligt daar wel een mogelijkheid om de overlegsituatie te verbreden met als doel, meer wederzijdse betrokkenheid en grotere effectiviteit van alle suggesties, die de ervarings- en beroepsgerelateerde deskundigen aandragen, operationeel te krijgen, dus m.a.w. de anonimiteit en responsluiheid, om het zo maar even te kwalificeren, aanzienlijk te doen afnemen. Welke opties zich daarvoor lenen [site verbetering, life contact, etc.] is dan werk voor degenen, die zich herkennen in onze teleurstellingen. Helaas zit ik in een tamelijk zeldzame kankerbeleving, die laagfrequent wordt gemeld en geraadpleegd, maar hoofddoel blijft de integrale kankerzorg in ons land en die gaat de grenzen van de kankerlocatie voorbij. Wij allen hebben te maken met deze gruwelijke ziekte en kozen voor de strijd daartegen.
Dit zal ons moeten verbinden en nooit verdelen, waarbij de matige respons van de oproepende clienten, hopelijk aanzienlijk kan verbeteren. Ik hoop zeer van harte dat u ook mag lezen of er antwoorden komen, die de effectiviteit van Kanker.nl kunnen doen toenemen. m.v.g. Sas1947

Laatst bewerkt: 05/07/2017 - 19:14