Reisorganisatie TUI pakt mijn laatste wens af

Toen ik medio mei goed bericht kreeg m.b.t. de endeldarmkanker, durfde ik het aan om al voor september een reis naar Curaçao te boeken met Bart, Luuk en Laura. Met de uitgezaaide borstkanker zou het vast goed blijven gaan. Het was even zoeken en puzzelen naar een week waarop iedereen zou kunnen en zo min mogelijk snipperdagen hoefde te nemen. Het werd van 7 t/m 15 september.

Ik heb geen bucketlist. Mijn leven was goed zoals het was voordat Henk overleed en ik zelf kanker kreeg. Nu ik niet weet of ik nog 3 maanden, 3 jaar of misschien toch langer heb wilde ik wel graag een keer ervaren hoe het is om De Luxe/Business class te vliegen. Ik heb er het geld voor om dit één keer te doen samen met de kinderen. Mijn laatste jas heeft geen zakken. Mooie ervaringen neem ik mee en laat ik hen na.

Zodoende voor 4 personen de trip geboekt, een rechtstreekse vlucht heen en terug in TUI De Luxe klasse met een villa + een 2 kamer appartement. Ook direct de hele reissom betaald. Met het resort heb ik contact gehad of ze mij een villa zo dicht mogelijk bij de uitgang kunnen geven omdat ik niet zo mobiel meer ben. Hierdoor is het geen probleem naar de Jan Thielbaai te wandelen. Dit zou geregeld worden.

Ik wilde ervaren hoe het is om voor het eerst in mijn leven als een prinses te worden behandeld, gebruik kunnen maken van de prioritylane, een kijkje nemen in de Schiphol Lounge, heerlijk ruim zitten in een relatief kleine ruimte in het vliegtuig. En vooral 7 dagen genieten van en met elkaar op Chogogo resort. Ik heb me er 3 maanden lang op verheugd. Hoe anders zal het gaan.

Het begon al bij het reserveren van de stoelen 3 weken geleden. Toen bleek opeens dat de rechtstreekse vlucht eruit was gehaald en we via Bonaire zouden vliegen. Dat is 2,5 uur meer reistijd + in de avond aankomen i.p.v. in de middag. Niet ideaal met mijn beperkte energie. Ik meteen TUI gebeld, maar de vlucht die eerder op die dag zou vertrekken is eruit gehaald en we zijn op deze vlucht overgeplaatst. Dit gebeurde midden in de periode dat ik heel labiel was, om alles en om niets moest huilen na de 2 operaties aan mijn borst. Door dit voorval stroomden óók weer de tranen. 
Toen ik een paar dagen later een mail kreeg dat de etickets klaarstonden en ik deze niet kon vinden op de site raakte ik weer helemaal van slag. Daarop heb ik aan mijn schoondochter gevraagd of zij verder alles wilde regelen rondom onze reis want ik kon er niets meer bij hebben. 

De afgelopen week begon ik me eindelijk emotioneel weer wat stabieler te voelen. Een dag niet gehuild is een dag weer geleefd en ik leefde alweer 4 dagen ;-). Ik kreeg weer vertrouwen in mezelf en de nabije toekomst en leefde toe naar 7 september. 

Ontving ik gisterenmiddag, 8 dagen vóór vertrek, opeens een mail van TUI dat er een overboeking is op onze vlucht, zij als alternatief bieden dat wij 11 september vertrekken in de economy class met verblijf in 2 appartementen! Ik zou dan wel een groot deel van de reissom terug krijgen, maar dit is niet wat ik wil. Ik wilde juiste die De Luxe ervaring, ik wil met Luuk in de villa zodat we ieder een eigen slaapkamer hebben. Terugkomen op 19 september is ook niet mogelijk i.v.m. de geplande afspraak voor het immuuninfuus in het AVL op 17 september. Deze week was niet voor niets gekozen. 

Laura heeft nog meermaals contact gehad met TUI om te kijken wat mogelijk was, maar na lang in de wacht te hebben gestaan heb ik zojuist de reis geannuleerd. Dit annuleren kon alleen ik als hoofdboeker doen. De arme medewerkster kreeg al mijn tranen en frustraties over haar heen. Heb wel gezegd dat het niet persoonlijk is, maar dat ik heel boos ben op de TUI organisatie en verdrietig ben dat mijn laatste wens niet meer vervuld kan worden.

Als ik niet De Luxe kan vliegen en niet in de villa kan verblijven dan gun ik TUI mijn geld ook niet. Laura gaat over een paar uur contact opnemen met het resort (6 uur tijdverschil) of wij rechtstreeks bij hen de villa en het appartement kunnen boeken en dan met KLM kunnen vliegen. We hebben al gezien dat er nog tickets beschikbaar zijn op 7 en 14 september. Geen business class, dat is voor mij niet te betalen. Deze laatste wens van mij kan ik begraven, tenzij de postcodeloterij straatprijs op mijn postcode gaat vallen.

Je kan dit zien als een luxe probleem, niet begrijpen waarom ik hier zo overstuur door ben. Er zijn zoveel mensen die niet eens een vakantie naar Curaçao kunnen betalen. Dat besef ik me maar al te goed, maar zoals ik al aan het begin schreef heb ik geen bucketlist, maar had ik graag één keer als een prinses behandeld willen worden op reis naar het geliefde Curaçao. Deze laatste wens is door TUI voor altijd afgenomen. 

31 reacties

Hebben ze überhaupt een reden opgegeven.

Dat ze de vlucht verzetten bij onvoldoende passagiers kan ik me iets bij voorstellen. Maar dat ze een betaalde boeking annuleren, en je met zoiets afschepen.

Aan wie hebben ze die boeking dan gegeven , want het was gereserveerd. De enige smile hier, komt van TUI's bankrekening

 Ik weet dat dit soort dingen ook vaak via omroep MAX via de vakantieman beslecht worden.

Geen idee of die je kunnen adviseren of helpen

 Ik heb hier geen woorden voor 🤬

Laatst bewerkt: 31/08/2024 - 13:59

Ze zeggen het niet, maar is natuurlijk puur om economische redenen. Er is 1 vlucht op die dag uit het schema gehaald en dan past niet iedereen op de andere. Naast mij zullen er nog meer mensen dit te horen hebben gekregen. Alleen is het in mijn situatie extra zuur, want kan niet zomaar naar december verplaatsen. Dan vlieg ik misschien al door de schoorsteen op het crematorium. Is ook niet echt luxe 😉.

Laatst bewerkt: 31/08/2024 - 14:22

Wat verdrietig Monique. Ik snap volkomen waarom deze reis voor jou zo belangrijk is. Bij TUI zouden ze zich de ogen uit hun kop moeten schamen. Ik zou niet weten hoe ik moest zorgen dat het alsnog goed zou komen als ik TUI was. Laat je tranen maar even de vrije loop. Doffe ellende dit.

Liefs   Kato

Laatst bewerkt: 31/08/2024 - 19:13

Wat ontzettend erg voor je Monique, niet te geloven wat ze je aandoen zo kort voor vertrek. Hoe kunnen ze denken dat je dan wel even een aantal dagen later kan gaan. Heel bizar.

Hopelijk lukt het jullie wel die bungalow alsnog te boeken. Wij zijn er geweest en het is er heerlijk 💛

Liefs,
Sandra

Laatst bewerkt: 31/08/2024 - 16:59

Och Monique dit is geen luxe probleem hoor. Dit was een eenmalige kans. dat is heel iets anders. Tuurlijk zijn er mensen die nooit op vakantie kunnen net als er mensen zijn zonder diverse soorten kankers.Het is heel zuur dat jouw wens om een VIP beleving te mogen ervaren niet uitkomt (zoals zoveel van je wensen niet uitkomen als kankerpatient ) ik hoop dat de nieuwe poging de droomreis te boeken wel lukt. 

Houd je ons op de hoogte ?

Liefs en een dikke knuffel.

Laatst bewerkt: 31/08/2024 - 17:48

Ohh wat klote. Er gebeuren dingen in de reisbranche dat is gewoon niet okay en op de klantenservice werken alleen maar mensen met geen beslissingsbevoegdheid (of mensen die niet in staat zijn iets te kunnen oplossen). Ik moest laatst bij Corendon meer (!) gaan betalen voor exact dezelfde reis omdat iemand annuleerde. 
 

Maar goed, dit helpt jou niet met je droom. Ik ben heel blij dat je het zelf  rechtstreeks hebt kunnen boeken en met KLM. Ondanks geen business class kan je jezelf nog steeds als prinses wanen in je prachtige vila en zal de vlucht ook wel okay zijn. Ik hoop dat je kan genieten van je prachtige reis naar het geliefde eiland Curaçao. Je gaat gewoon en dat is het belangrijkste. Je hoeft alleen nog maar een prinsessenkroontje te kopen. 😉
 

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 10:30

Ik vind het zo erg dat TUI jouw prachtige droom wegneemt. Gelukkig heb je het nu zelf geregeld, maar nu mis je wel de luxe behandeling op het vliegveld. Kun je assistentie aanvragen op Schiphol? Dat scheelt een hoop gedoe en dus energie voor jou. Ook is er de mogelijkheid om een tijdslot voor security te boeken, hoef je daar niet te wachten. 

In elk geval heel veel plezier op Curaçao! 

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 11:03

Lieverd ik was in schok en janken geen gebrek ,niks begrijp ik van ze hoe durven ze 😡

Gelukkig dat het nu toch kan weliswaar door jullie zelf geregeld en dus duurder ,maar goss je verdiend deze reis zo 

Dikke knuff liefs hes 🍀🤗🫂

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 11:37

Ach Monique, wat ellendig!! Echt ongelooflijk! Ik zou, als ik er weer energie voor zou hebben, ook nog een schriftelijke klacht indienen bij TUI. Het lost wat er gebeurd is niet op, maar ik zou het ze wel in alle toonaarden laten weten. 

Ik duim voor je dat het via KLM wél lukt! 

Liefs,

Carolina X 

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 12:42

Die klacht gaat er zeker komen Carolina, samen met een rekening voor de meerkosten die het omboeken naar KLM met zich meebrengt. Ik heb één rechtsbijstandsverzekering achter de hand, mochten ze mij willen afschepen.

Liefs, Monique 

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 12:53

Lieve monique , wat een domper. 

Wat een schandalige manier van behandelen. 

Ik duim voor je dat de postcodeloterij bij jou valt. Dat gun ik je van harte. En dat de reis word zoals je op je bucketlist heb staan. 

 

🙏🙏🙏 dikke kus Liefs Wil 

Laatst bewerkt: 01/09/2024 - 13:35

Och lieve lieve schat toch!

Gelukkig heb ik al elders met je mee mogen leven. Ik zal je iets vertellen wat je wellicht helpt met je claim. Het lijkt aan Tui te kleven.

Wij hadden voor mijn 10 jarig 'kankerjubileum' een Nijlcruise geboekt. We hadden met 30 jaar getrouwd (25 was ik nog niet fit genoeg) Madagaskar geboekt, om er een aantal weken van te voren achter te komen dat ik niet in landen komen mag waar gele koorts heerst. Voor mij is een verkoudheid of griep al (levens)gevaarlijk. In januari geboekt, niemand erg in - vriendin van reisbureau ook niet - pas doordat ik een plaat bij de vaccinaties bekeek en me afvroeg wat het betekende, ging de bal in negatieve zin rollen. Een busreis Spanje werd het alternatief.

Egypte is het enige Afrikaanse land zonder gele koorts gevaar. Joepie! Dus boeken. Een Nijlschip om te zoenen. Heb me véle maanden een prinses gevoeld. Het alternatief - dat geven ze altijd aan blijkbaar - als onze boot niet beschikbaar zou zijn, was een evenknie. Ietsje minder misschien, maar ook top. Dat bericht kregen we dus 2 weken van te voren. Na ja...
We komen aan. Spannend!
We lopen door onze boot. ??? Doorlopen??? 
De boten liggen niet achter, maar naast elkaar. Wij moesten naar de laatste boot. Een wrak! Kapot, vies, schimmel, ijskast die verwarmt, gordijnen gescheurd en dan dus állemaal, enzovoorts. Ik wilde naar huis. Maar dat ging niet. 
Onze boot zou kapot zijn en de hele week niet varen. 
Onze boot voer de volgende dag aan ons voorbij. Heb er foto's van. 

Ja, heb 'tegemoetkoming' gekregen van 300 euro. Ooooo!!!! Als ik mijn normale energie nog had gehad!!! Maar goed, onze groep was geweldig, onze boot op ons na leeg, dus dát was wel fijn. En de koks waren subliem. En we mochten allemaal een hut 'naar keuze' kiezen. Wij kregen de suite. Maar evengoed schandalig.

Vriendin zeer geïnspireerd. Als beide dochters afgestudeerd waren, zouden ze met 3en een reis maken. Kids mochten kiezen, en kozen voor onze reis. Ons fotoboek zei hen genoeg. 
Ze kregen bij boeken toevallig dezelfde boot. Zelf geboekt, niet via reisbureau. Wel bij Tui. Alternatief zou dezelfde boot zijn als ons was aangegeven. Je raadt het al... Paar weken van te voren bericht dat hun boot niet kon, maar een alternatief. En ja écht waar, ze kregen dat wrak van ons. Kan géén toeval zijn! Gelukkig voor hen was hun reis in maart 2020 en kwam corona die haar het geld terug gaf. Hebben ze beter kunnen gebruiken.

Poot stijf houden en zowel de extra kosten als een schadevergoeding eisen! Ik geloof niet dat dit toeval is!

Ik ga heel erg met je meegenieten van een fantastische reis!
Liefs en heel veel knuffels xxxxx Hebe

 

Laatst bewerkt: 05/09/2024 - 21:12

Ongelooflijk dit verhaal. Maar eigenlijk ook weer niet. Fijn te lezen dat jullie toch hebben genoten in Egypte, maar het verdriet, de boosheid en de teleurstelling, daar kan ik me alles bij voorstellen. Aangezien mijn energie ook niet meer is wat het was en vooral van mijn weerbaarheid nog maar een klein beetje over is, heb ik besloten om na Curaçao alles in handen te geven bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Betaal al 30 jaar en heb ze nooit nodig gehad. Als het juridi Haalbaar is zullen zij het onderste uit de kan krijgen. Als ik geen kans maak verspil ik mijn energie niet.

Dikke 😘

Laatst bewerkt: 05/09/2024 - 09:45

Lieve Monique 

Het leven zit ook jou af en toe niet mee…..maarrrr je bent een sterke positieve vrouw en je kan trots zijn op jezelf dat je het allemaal zo goed doet. Ik heb inmiddels geleerd om niet te veel energie in het negatieve te steken maar vooral veel te genieten van het positieve en dat ben je nu vast aan het doen 🙏🏼🍀jou inschattende. 
Natuurlijk vind ik het heel erg verdrietig voor je en hoop dat je nog een flinke financiële vergoeding eruit kan halen en dan nog iets moois voor jezelf kan doen of ondernemen om het te vieren 🍾 

Veel liefs en geniet 🍀🙏🏼💋🌹dat verdien je hartelijke groet 🍀🎀Sylvia 

Laatst bewerkt: 11/09/2024 - 10:22